Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Labyrinty - nástroj rozvoje orientace v prostoru a rovině u předškolních dětí
Černá, Lenka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda procvičování labyrintů pomocí gradovaných sérií ovlivní jejich výsledné řešení, tedy i orientaci v rovině, prověřit míru pochopení labyrintů a zjistit, zda má pohlaví dětí vliv na výsledné řešení. Práce tedy využívá prostředí labyrintů k rozvoji orientace v omezeném strukturovaném prostoru u předškolních dětí ve věku pět až šest (sedm) let. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku a vysvětluje souvislosti s předmatematickou gramotností a orientací v prostoru/rovině s přenesením na labyrinty. Dále se na labyrinty zaměřuje z pohledu historického, významového i didaktického. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které při získávání informací od stanovených vzorků využívá strukturovaného pozorování, a ke konečnému zjištění výsledků srovnávací analýzy. Jsou diskutovány souvislosti: s potřebami dítěte a jejich nasycením; s orientací v prostoru/rovině; s problémovou situací; s interakcí učitelky a dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, předmatematická gramotnost, prostorová orientace, rovinná orientace, labyrinty, užité metody a formy řešení.
Tělesné schéma u pacientů s vestibulárním syndromem
Kindlmannová, Tereza ; Truc, Michal (vedoucí práce) ; Černý, Rudolf (oponent)
Diplomová práce " Tělesné schéma u pacientů s vestibulárním syndromem" se zaměřuje na problematiku vnímání vlastního těla u pacientů s diagnózou fobické posturální vertigo a s diagnózou periferní vestibulární léze. V první části jsou shrnuty poznatky o řízení rovnováhy, klinických jednotkách vestibulárního syndromu a orientaci člověka v prostoru. V další části je popsáno tělesné schéma a reprezentace představy vlastního těla v CNS ve vztahu k vestibulárnímu syndromu. Hlavní část se věnuje samotné problematice vyšetření úrovně somatognostických funkcí se zaměřením na vztah vestibulární a somatosenzorické aference u skupin pacientů a zdravých probandů. Závěr přináší zhodnocení rozdílů vnímání tělesného schématu ve srovnání mezi skupinami pacientů a zdravých probandů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Labyrinty - nástroj rozvoje orientace v prostoru a rovině u předškolních dětí
Černá, Lenka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda procvičování labyrintů pomocí gradovaných sérií ovlivní jejich výsledné řešení, tedy i orientaci v rovině, prověřit míru pochopení labyrintů a zjistit, zda má pohlaví dětí vliv na výsledné řešení. Práce tedy využívá prostředí labyrintů k rozvoji orientace v omezeném strukturovaném prostoru u předškolních dětí ve věku pět až šest (sedm) let. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku a vysvětluje souvislosti s předmatematickou gramotností a orientací v prostoru/rovině s přenesením na labyrinty. Dále se na labyrinty zaměřuje z pohledu historického, významového i didaktického. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které při získávání informací od stanovených vzorků využívá strukturovaného pozorování, a ke konečnému zjištění výsledků srovnávací analýzy. Jsou diskutovány souvislosti: s potřebami dítěte a jejich nasycením; s orientací v prostoru/rovině; s problémovou situací; s interakcí učitelky a dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, předmatematická gramotnost, prostorová orientace, rovinná orientace, labyrinty, užité metody a formy řešení.
Tělesné schéma u pacientů s vestibulárním syndromem
Kindlmannová, Tereza ; Černý, Rudolf (oponent) ; Truc, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce " Tělesné schéma u pacientů s vestibulárním syndromem" se zaměřuje na problematiku vnímání vlastního těla u pacientů s diagnózou fobické posturální vertigo a s diagnózou periferní vestibulární léze. V první části jsou shrnuty poznatky o řízení rovnováhy, klinických jednotkách vestibulárního syndromu a orientaci člověka v prostoru. V další části je popsáno tělesné schéma a reprezentace představy vlastního těla v CNS ve vztahu k vestibulárnímu syndromu. Hlavní část se věnuje samotné problematice vyšetření úrovně somatognostických funkcí se zaměřením na vztah vestibulární a somatosenzorické aference u skupin pacientů a zdravých probandů. Závěr přináší zhodnocení rozdílů vnímání tělesného schématu ve srovnání mezi skupinami pacientů a zdravých probandů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kriterium viditelnosti 4D konvexních mnohostěnů
Kolcun, Alexej
Je formulováno zevšeobecněné kritérium viditelnosti pro konvexní mnohostěny v 4D.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.